منوی دسته بندی

دولت نهاده‌های دامی را به صورت مدت‎ دار به عشایر عرضه می‌کند

اردبیل- رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: دولت نهاده‌های دامی عشایر را به صورت مدت‌دار در اختیار عشایر قرار می‌دهد تا بتوانند دام خود را پرورش دهند.

سیاوش احمدی میرقائد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جامعه عشایری کشور ۱.۱۰ دهم میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۵ درصد گوشت قرمز، ۳۵ درصد صنایع دستی و ۴۰ درصد دام سبک در اختیار عشایر بوده و در عرصه تولید مواد پروتئینی، زراعی و دامی پیشرو هستند.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور عشایر هستند و در کنار آن از جهت فرهنگی، اجتماعی، امنیت و دفاعی مرزداران با غیرتی محسوب شده و زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم می‌آورند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: در دوران دفاع مقدس عشایر به تناسب جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم نظام دادند و ۱۲ هزار شهید عشایر مدال افتخار این قشر هستند.

احمدی میرقائد افزود: در استان اردبیل ایل شاهسون از افتخارات عشایر کشور هستند که در حوزه مرزداری و تأمین امنیت غذایی پیشرو عمل کرده و ۳۰ درصد گوشت قرمز این استان را تأمین و روانه بازار می‌کنند.

وی به تلاش‌های انجام شده از سوی دولت سیزدهم در حمایت از جامعه عشایری اشاره کرد و ادامه داد: در سایه این حمایت‌ها وضعیت عشایر بهبود یافته و در بخش‌های زیربنایی نیز شاهد حمایت از تولیدات عشایر هستیم.

احمدی میرقائد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال سه هزار میلیارد تومان در حوزه زیربنایی به عشایر اختصاص یافته که سهم استان اردبیل ۱۳۰ میلیارد تومان است که به محض تخصیص، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اجرایی خواهد شد.

وی حمایت از تولید به ویژه تولید گوشت قرمز را با همت عشایر یادآور شد و اضافه کرد: در کنار تولید گوشت و مواد پروتئینی، عشایر در توسعه گردشگری، تولید صنایع دستی و کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز پیشرو عمل کرده است.

احمدی میرقائد بیان کرد: مهمترین اقدامی که دولت در حمایت از جامعه عشایری انجام داده، اهتمام در مسیر تولید قراردادی گوشت قرمز است تا یک میلیون رأس دام را وارد چرخه پرواربندی کند تا عشایر از این فرصت برای پرورش دام سبک استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار شده از سوی دولت نهاده‌ها به صورت مدت دار و با قیمت مناسب در اختیار عشایر قرار گیرد تا به صورت ۶ ماهه بدون سود امکان بازپرداخت این منابع از سوی عشایر نیز فراهم آید.

احمدی میرقائد تصریح کرد: در تأمین منابع مالی دیگر نیازی به عرضه دام مازاد نخواهد بود و عرضه گوشت قرمز به بازار به شکل مناسب انجام شده و در کشور نیز ۶ هزار تن تولید گوشت قرمز را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: این کار صرفه‌جویی ۷۵ میلیون دلاری ارز را برای کشور به همراه خواهد داشت که از حمایت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

admin_5v9q712x وب‌سایت

نظرات بسته شده است.